Nespresso 2018-04-13T10:45:37+00:00

Project Description

24-uurs Recruitment marketing

Sinds de oprichting heeft Nespresso een trend gezet binnen de wereldwijde koffiemarkt. Bijdragen aan een kleine moment van ultiem levensgeluk met de hoogste kwaliteit koffie, dat is wat zij doen. Door middel van ephemeral marketing (24-uurs marketing) ontwikkelden wij een recruitmentcampagne die naadloos op deze missie aansluit. 

Doel: Werven van Verkoopadviseurs door middel van nieuwe toepassingen van vacaturemarketing

Om in een content gestuurde wereld op te vallen en de interesse in werken bij Nespresso tot leven te wekken, creëerden wij opvallende Instagram advertenties. Content die slechts 24 uur beschikbaar is. Content die bijdraagt aan een klein moment van geluk. Deze manier van vacaturemarketing sluit naadloos aan bij onze innovatieve manier van denken in combinatie met onze doelgroepgerichte manier van werven. De actie ligt namelijk geheel bij de ontvanger, hij of zij bepaalt zelf of en wanneer ze de update van Nespresso bekijken. Met als effect dat de advertenties een hogere conversie behalen ten opzichte van andere advertenties.

Dit maakt van ephemeral marketing voor ons een mooie aanwinst voor vacaturemarketing en employer branding.

Resultaat:

  • Structurele zichtbaarheid van Nespresso als werkgever binnen Retail
  • Onderscheidende wervingscampagne onder een gewilde doelgroep
  • Hogere conversie ten opzichte van tijdlijnadvertenties

 

Wil je meer weten over de mogelijkheden van vacaturemarketing? Jolien Bijhouwer, (Recruitment Marketeer) vertelt je er graag meer over.

 

Stuur Jolien een Whatsapp berichtje

Over dit project:

Categorie: